Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týdenní plány

Rubriky

Příspěvky

Přípravy Listopad/ Téma: Větřík se zatočí v lese, barevné lístečky nese

 
22. 9. 2024 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 1

Přípravy - Říjen/ Téma: Podzim drží klíč

Dítě a jeho tělo 

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

- osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě

 

Vzdělávací nabídka ( co učitel dítěti nabízí)

- činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí

 

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

- zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony (postarat se o hračky, pomůcky, uklidit po sobě, udržovat pořádek, zvládat jednoduché úklidové práce, práce na zahradě apod.)

- pojmenovat části těla, některé orgány (včetně pohlavních), znát jejich funkce, mít podvědomí o těle a jeho vývoji ( o narození, růstu těla a jeho proměnách), znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem a sportem

- mít podvědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a bezpečí a o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc (kam se obrátit, koho přivolat, jakým způsobem apod.)

 

Dítě a jeho psychika - Jazyk a řeč

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel nabízí)

- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění)) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluveného projevu, vyjadřování)

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

- vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo co zhlédlo

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

- domluvit se slovy i gesty, improvizovat

- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát na slova, kterým nerozumím)

 

Dítě a jeho psychika - Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

- námětové hry a činnosti

- hry a praktické úkony procvičující orientaci v prostoru i rovině

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

- poznat a pojmenovat většinu toho čím je obklopeno

 

Dítě a jeho psychika - Sebepojetí, city, vůle

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

- činnosti zajišťující spokojenost a radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

- rozhodovat o svých činnostech

- respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné a zdůvodněné povinnosti

 

Dítě a ten druhý

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

- posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)

Vzdělávací nabídka - (co učitel dítěti nabízí)

- aktivity podporující sbližování dětí

- činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování doma, v mateřské škole, na veřejnosti, dodržovat herní pravidla

Ditě a společnost 

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

- poznávání pravidel společného soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí

- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem)  a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

- hry zamřené k poznávání a rozlišování různých společenských rolí (dítě, dospělý, rodič, učitel, žák, role dané pohlavím, profesní role, herní role) a osvojování si rolí, do nichž se dítě přirozeně dostává

- aktivita přibližující dítěti pravidla vzájemného styku (zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce) a mravní hodnoty (dobro, zlo, spravedlnost, pravda, upřímnost, otevřenost apod.) v jednání lidí

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

- pochopit, že každý má ve společenství (v rodině, ve třídě, v herní skupině) svou roli podle které je třeba se chovat

Zacházet šetrně s cizími i vlastními pomůckami, hračkami, věcmi denní potřeby, s knížkami, s penězi apod.

Dítě a svět 

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

- praktické učívání technických přístrojů, hraček a dalších předmětů a pomůcek, se kterými se dítě běžně setkává

- smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu, pracovní činnosti, pěstitelské a chovatelské činnosti, činnosti zaměřené k péči o školní prostředí, školní zahradu a blízké okolí

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období z pravidla dokáže)

- všímat si změn a dění v nejbližším okolí

 

 

 

 

 

 

 

 
13. 9. 2024 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0

Přípravy - Září /Téma: Kluci, holky, hurá do školky

Klíčové kompetence: 

k učení: učí s chutí pokud se mu dostává uznání a ocenění

k řešení problému: se nebojí chybovat , pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu

komunikativní: se domlouvá gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci

sociální a personální: samostatně rozhoduje o svých činnostech, umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej

činnostní a občanské: se učí svoje činnosti a hry plánovat

 

Dítě a jeho tělo

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel nabízí)

- osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklid, úpravy prostředí apod.

Očekávané výstupy ( co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

zvládat sebeobsluhu, uplatňovat základní kulturně hygienické a zdravotně preventivní návyky (starat se o osobní hygienu, přijímat stravu a tekutinu, umět stolovat, postarat se o sebe a své osobní věci, oblékat se, svlékat, obouvat apod.)

 

Dítě a jeho psychika - jazyk a řeč

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnost, vytváření pojmů, mluveného projevu vyjadřování)

Vzdělávací nabídka ( co učitel dítěti nabízí)

společné diskuze, rozhovory, individuální a skupinová konverzace (vyprávění zážitků, příběhů, vyprávění podle skutečnosti i podle obrázkového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělování slyšeného druhým apod.)

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno

 

Dítě a jeho psychika - poznávací schopnost a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace

Dílčí cíle ( co učitel u dítěte podporuje)

posilování přirozených poznávacích citů ( zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

spontánní hra, volné hry a experimenty s materiálem a předměty

námětové hry a činnosti

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí

 

Dítě a jeho psychika - sebepojetí, city, vůle

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

spontánní hra

hry na téma rodiny, přátelství apod.

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory

respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné a zdůvodněné povinnosti

 

Dítě a ten druhý

Dílčí vzdělávací cíle ( co učitel u dítěte podporuje)

seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému

Vzdělávací nabídka (co učitel dítěti nabízí)

činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování, spolupodílení se na jejich tvorbě

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho

 

Dítě a společnost

Dílčí vzdělávací cíle (co učitel u dítěte podporuje)

poznávání pravidel společenského soužití aj jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí

Vzdělávací cíle (co učitel dítěti nabízí)

aktivity pro přirozenou adaptaci dítěte v prostředí mateřské školy

spoluvytváření přiměřeného množství jasných a smysluplných pravidel soužití ve třídě

aktivity přibližující dítěti pravidla vzájemného styku (zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce) a mravní hodnoty (dobro, zlo, spravedlnost, pravda, upřímnost, otevřenost apod.) v jednání lidí

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla zvládne)

adaptovat se na život ve školce, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy i jeho běžných proměn (vnímat základní pravidla jednání ve skupině, podílet se na nich a řídit se jimi, podřídit se rozhodnutí skupiny, přizpůsobit se společnému programu, spolupracovat, přijímat autoritu) a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody

utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim a ve vývojově odpovídajících situacím podle této představy chovat ( doma, v mateřské škole i na veřejnosti)

 

Dítě a svět

Dílčí cíle (co učitel u dítěte podporuje)

seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije a vytváření pozitivního vztahu k němu

Vzdělávací nabídka ( co učitel dítěti nabízí) praktické činnosti, na jejichž základě se dítě seznamuje s různými přírodními i umělými látkami a materiály ve svém okolí a jejichž prostřednictvím získává zkušenosti s jejich vlastnostmi (praktické pokusy, zkoumání, manipulace s různými materiály a surovinami)

Očekávané výstupy (co dítě na konci předškolního období zpravidla dokáže)

zvládat běžné činnosti

 

 

 

 
29. 8. 2024 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0

Týdenní plány (v měsíci září)

Týdenní plán - AHOJ KAMARÁDE VÍTÁME TĚ VE ŠKOLCE

                       - MAMINČINA ZAHRÁDKA (ovoce, zelenina)

                      - PŘÁTELÉ Z LESA

 
3. 10. 2020 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0

Týdenní plány (v měsíci květnu)

Týdenní plány - Já mám mámu nejkrásnější

 
8. 5. 2020 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0

Týdenní plány (v měsíci dubnu)

Týdenní plány - Poznáváme domácí zvířata a jejich mláďata , Kdo žije u potoků, řek a rybníků, Která zvířátka žijí ve volné přírodě

 
8. 5. 2020 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0

Týdenní plány (v měsíci březnu)

Týdenní plány

Předjaří, Jaro v trávě, Když jaro ťuká

 
5. 5. 2020 | Rubrika: Týdenní plány | Komentářů: 0