Pohybové aktivity
1. Děti zkouší, jaké zvuky dělá příroda - šustění listí, sypání písku, trhání trávy, ťukání klacíky a další... Ve chvíli kdy se děti seznámí se zvuky, mohou je určovat se zavřenýma očima
2. Jak se jmenuješ? Učitelka s dětmi sedí v komunitním kruhu, postupně dětem posílá míč a děti říkají své jméno.
3. Honzo vstávej, kolik je hodin? Jedno dítě určíme jako vyvolávače, ostatní jsou na druhém konci. A když, děti zavolají: ,,Honzo vstávej? Kolik je hodin?" a ,,Honza - vyvolávač, odpoví - např. dva medvědí, pět veverčích a jiné...
4. Ježci - Děti stojí v kruhu a drží se za ruce (klec). Uprostřed - ježek (učitel). Ježek se koulí kolem klece, děti se snaží ježka chytit.
5. Pešek - děti sedí na zemi v kruhu, čelem dovnitř a mají zavřené oči, zatímco další hráč (pešek) obchází kruh, odříkává rozpočitadlo a až skončí, klepne posledního hráče v kruhu po zádech. Ten hráč musí vstát a chytit peška. Pešek se snaží utéct a posadit se na místo, kde seděl klepnutý hráč. Pokud se to peškovi podaří, klepnutý hráč se stává novým peškem. Pokud ne, pešek pokračuje ve své původní roli.
6. Seznamovací hra - Jede vláček, jede krajem, my si na vlak také hrajem. Jedem vagón, druhý, třetí, zapojte se všechny děti. Tebe, (jméno), tebe znám, dej mi ruku a pojď k nám.